رونمایی از ۴ دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش
چهار دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش با حضور جانشین فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی رونمایی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش و امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد از دستاورد شبکه سازی رادارهای مناطق عملیاتی سامانه الکترونیکی نمایش نقشهها و مدیریت اطلاعات رادار باند «اس» و شبیه سازی خروج غواص از زیر دریایی رونمایی شد.
سامانه شبکه سازی رادارها توانایی کشف و رهگیری اهداف سطحی را دارد، این سامانه اهداف سطحی را به صورت یکپارچه در بستر نقشه «ای. جی. آی. اس» رصد کرده و گزارش می کند.
باید به روح پیشرفت در نیروی دریایی ارتش توجه شود
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: آنچه که بیش از تولید تجهیزات در نیروی دریایی باید مورد توجه قرار بگیرد روح پیشرفت است که با اهمیت دادن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در این نیرو به وجود آمده است.
امیر سرتیب عبدالرحیم موسوی در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش افزود: آنچه که امروز نیروی دریایی ارتش آنرا رونمایی می کند به حوزه های آموزشی، اطلاعاتی، عملیاتی و پشتیبانی اختصاص دارد.
وی گفت: مجموعه این اقدامات موجب ارتقا سطح اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش، افزایش شعاع عملیاتی، قدرت عملیاتی و چابک سازی این نیرو خواهد شد.
موسوی افزود: تجهیزات جدید در نیروی دریایی ارتش در مجموع موجب پیشرفت و ارتقا توان رزمی نیرو در عرصه بین المللی است.
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: نیروی دریایی با کمک دانشمندان جوان و استفاده از ظرفیت های علمی همواره نیازهای خود را شناسایی و برطرف می کند.
ایجاد انگیزه در نیروها با استفاده از تجهزایت نوین در نیروی دریایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: استفاده از تجهیزات در نیروی دریایی و در عرصه بین الملل موجب ایجاد انگیزه میان نیروها می شود.امیر دریادار حبیب الله سیاری درحاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش درجمع خبرنگاران افزود: نیروی دریایی نیرویی تجهیزات محور است و باید برای تامین نیازهای خود به منظور حضور در دریاهای آزاد بکوشد و همواره به ظرفیت های درونی تکیه کند.
وی با اشاره به حضور ناوگروه 36 نیروی دریایی در منطقه خلیج عدن که هم اکنون در حال اجرای ماموریت است گفت: ناوگروه 37، 10 آذر به این منطقه اعزام خواهد شد.دریادار سیاری افزود: ناوگروه 38 نیروی دریایی نیز پس از ناوگروه 37 به سه منطقه دریایی مدیترانه، شرق آسیا و جنوب افریقا عزیمت خواهد کرد.
وی گفت: حضور در آب های آزاد مسئله ای بسیار پیچیده و نیازمند توان والایی است اگر امروز عنوان می شود که ما در آب های آزاد حضور داریم و قرار است رزمایشی در آنجا برگزار کنیم باید قدرت و توانمندی خود را به اثبات برسانیم تا کشورهای دیگر آن را بپذیرند.