کشف 242 جسد در شش ماه گذشته در یک ایالت مکزیک
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مقامات محلی مکزیک روز جمعه اعلام کردند در شش ماه گذشته دست کم دویست و چهل دو دو جسد در گورهای مخفی در ایالت وراکروز مکزیک پیدا شد.
این گورهای مخفی در پی تلاش خانواده هایی که یکی از اعضای خود را گم کرده بودند، کشف شد.
اولین گورهای مخفی اوت گذشته توسط موسسه السولسیتو که خانواده افراد ناپدید شده تشکیل داده اند، در یکی از محله های بندر وراکروز پیدا شد.
از این تاریخ تا کنون یکصد و بیست و چهار گور مخفی در مجموع در ایالت وراکروز پیدا شد و در جستجوهای صورت گرفته در یکصد و بیست و یک گور، دویست و چهل و دو جمجمه از زیر خاک بیرون آورده شد.
دولت ایالتی پوئلبا واقع در مرکز مکزیک روز جمعه از بازداشت هشتاد و هفت مظنون در ارتباط با آدم ربایی و سرقت سوخت در این منطقه و دست داشتن چند مسئول از جمله یک شهردار و چند مامور پلیس در این پرونده ها خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مکزیکو سیتی، طبق اعلام مسئولان ایالت پوئبلا نزدیک به پانصد مامور پلیس در عملیات مبارزه با آدم ربایی و قاچاق سوخت شرکت کردند. این عملیات در واکنش به کشته شدن سه مامور یگان مبارزه با آدم ربایی ایالت پوئبلا که روز پنجشنبه اتفاق افتاد، صورت گرفت.
دیودورو کاراسکو مسئول امور داخلی ایالت پوئبلا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد این عملیات با هدف متلاشی کردن یک گروه جنایتکار وابسته به باند زتاس که توسط یک تبهکار معروف اداره می شود، به اجرا گذاشته شد.