افزایش کشت مکانیزه غلات در کلات
کشت مکانیزه مزارع غلات در شهرستان کلات از ابتدای سال زراعی تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال چهار برابر افزایش داشته است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی کلات با بیان اینکه از ابتدای
سال زراعی تاکنون 3 هزار هکتار از
مزارع غلات این شهرستان به روش مکانیزه کشت شده است، گفت: تراکم مناسب بـذر، عمق مناسب کشت، اسـتفاده ھمزمـان از نھادهھای کشاورزی کود شـمیایی و بـذر، افزایش عملکرد تولیـد در واحـد سـطح، کاھش ھزینهھای تولیـد و ذخیرهسـازی منـاسب آب کشـاورزی از
مزایـای روش کاشت مکانیزه کامل در مقایسه با کشت سـنتی است.
اکبر ایزدی افزود: امسال برای اولین بار در شهرستان کلات 10 هکتار حبوبات (نخود و عدس دیم ) به روش مکانیزه و پاییزه کشت شد.
مدیر جهاد کشاورزی کلات ادامه داد: امسال 30 میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به این شهرستان تخصیص یافت که به صورت 80 درصد تسهیلات و 20 درصد آورده متقاضی به منظور توسعه مکانیزاسیون، بازسازی و نوسازی ماشین آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی پرداخت شد که کشاورزان این منطقه تاکنون موفق به خرید 20 دستگاه تراکتور و 10دستگاه، سایر ادوات کشاورزی شده اند.