• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۹۵۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
علمی و فرهنگی » بهداشت و سلامت
در اجرای طرح شهید سلیمانی

بررسی راهکارهای هم افزایی و توسعه همکاری

نشست مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهرداری تهران به منظور بررسی راهکار‌های هم افزایی و توسعه همکاری در اجرای جامع طرح شهید سلیمانی، برگزار شد.

بررسی راهکارهای هم افزایی و توسعه همکاریبه گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با تقدیر از همکاری شهرداری‌های مناطق تحت پوشش دانشگاه در اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: شهرداری‌ها همیشه در کنار نظام سلامت حضور داشته اند و اکنون با کمک‌های آن‌ها در طرح شهید سلیمانی، شاهد الگوی موفق محله محور هستیم.
وی، کمک‌های شهرداری در طرح شهید سلیمانی را حرکت علمی اجتماعی در راستای پاسخگویی به نیاز جامعه توصیف کرد و افزود: هیچ اولویت اجتماعی، بالاتر از سلامت نیست و اجرای طرح شهید سلیمانی فرصتی طلایی برای همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و شهرداری‌ها در پاسخگویی به نیاز‌های جامعه است.
دکتر کوهپایه زاده با استقبال از ارائه نظرات سازنده سازمان‌های همکار، اضافه کرد: به منظور اجرای کامل طرح شهید سلیمانی بازنگری برنامه و توسعه همکاری بین بخشی ضروری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه ارائه خدمات به موقع و سریع در نظام سلامت وظیفه ما است، افزود: امیدوارم با هم افزایی و گسترش همکاری‌ها بتوانیم، این بحران را بهتر مدیریت کنیم و نیاز‌های سلامت مردم را برطرف کنیم. البته از مردم هم انتظار داریم، توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
خانم زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به وجود مؤلفه‌های اجتماعی بر سلامت در قانون شهرداری‌ها، اظهار داشت: موضوع سلامت همواره در شهرداری تهران مورد توجه بوده؛ لذا ضروری است در راستای ارتقای سلامت شهروندان، همکاری مدیریت شهری و نظام سلامت تقویت شود.
وی با بیان اینکه امیدوارم در بستر این همکاری مشترک، شرایطی فراهم شود تا از این بیماری عبور کنیم، افزود: یک سرمایه نهادی و یک شبکه محلی گسترده در این بحران وجود دارد که باید در همین مسیر از ظرفیت‌ها استفاده و همکاری‌ها تقویت شود. همچنین خلاء‌های موجود برطرف شود تا بتوانیم بحران کرونا را بهتر مدیریت کنیم.
خانم نصیری از اختصاص ۲۴۱ خانه سلامت شهرداری به شبکه بهداشت سه دانشگاه استان تهران در طرح شهید سلیمانی خبر داد و افزود: به طور یقین این همکاری مشترک آموخته‌های فراوانی برای ما دارد و زمینه ساز افزایش همکاری‌ها، رفع اشکال‌ها و تقویت کار تیمی است.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران، با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه سلامت شهری، افزود: ما می‌توانیم با همکاری یکدیگر این طرح را به طور جامع اجرا کنیم و کار‌های فراتر از مدیریت و مقابله با کرونا را در این شبکه عظیم انجام دهیم.
در ادامه آقای دکتر بابک عشرتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، گزارشی از چگونگی اجرای طرح شهید سلیمانی ارائه کرد و از افزایش پایگاه‌های سلامت در بخش مراقبتی خبر داد و گفت: ما توانستیم دوازده مرکز را با کمک شهرداری‌ها به پایگاه‌های سلامت اضافه کنیم، اما برای اجرای کامل طرح باید هفتاد و دو مرکز منتخب و شصت و هشت پایگاه دیگر اضافه شوند.
وی با بیان اینکه در این مدت ۴۳ تیم مراقبت در منزل هم شکل گرفته است، افزود: همچنین هشتاد و هفت نفر به عنوان مراقب سلامت و ۱۰۸ نفر از سایر گروه‌ها برای کمک در اجرای طرح جذب شده اند.
دکتر عشرتی خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح باید در هر محله یک مرکز سلامت ایجاد می‌شد، ولی به دلیل کمبود نیرو در هر ناحیه یک پایگاه تعیین شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه یکی از اهداف طرح شهید سلیمانی تشخیص سریع بیماری به منظور کاهش مراجعه کمتر به بیمارستان‌ها و در نتیجه کاهش مرگ و میر است، افزود: بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد پیگیری بیماران به حدود ۸ هزار تماس در روز رسیده است.
وی با اشاره به تشکیل ۱۵۳ تیم حمایت محلات در عرصه حمایتی، گفت: در حیطه نظارت هم حدود ۶۲ هزار و ۹۱ بازدید انجام شده است که از این تعداد حدود دو هزار و ۴۴۷ مرکز متخلف پلمب شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشکر از همکاری شهرداری، افزود: مهم‌ترین نیاز ما کمبود وسیله نقلیه، تأمین دارو و اکسیژن درمانی در منزل، تأمین نیروی پزشک، مواد غذایی برای بیماران نیازمند و کمبود فضای کافی برای راه اندازی پایگاه‌های سلامت، ساماندهی کودکان کار و زباله گرد‌ها هستند.
دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این نشست گفت: خوشبختانه طرح شهید سلیمانی در حوزه درمان با موفقیت مراحل خود را طی کرده است و تیم‌ها ساماندهی شده اند.
وی گفت: پشتیبانی و اسکان افراد بیماری که شرایط قرنطینه را ندارند، بر عهده حوزه درمان است.
آقای محمود کلهری شهردار منطقه پنج تهران نیز در این نشست گفت: بحران کرونا برای مردم و مدیران دو دستاورد خوب به همراه داشت، یکی اینکه همانند دوران دفاع مقدس موجب تقویت و احیای روحیه ایثارگری و فداکاری شد و دیگر که این دوران اثبات کرد که مدیران می‌توانند برای یک هدف مشخص و خدمت به مردم با یکدیگر مشارکت داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: نیرو‌های گمنام شهرداری‌ها دوش تا دوش نظام سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
عشق به وطن و اتحاد از خواسته های مردم در اجتماعات شبانه
سردار ابن‌الرضا: قوه قضائیه زمینه ساز تحقق آرمان‌های عدالت‌گرایانه است
تصادفات در خراسان جنوبی بر مدار افزایش
کارگاه آموزشی جرات مندی ویژه بزرگسالان در کیش
امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری ارومیه و دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه کبودان
گرامی داشت شهدای پد خندق در بهمئی
رعایت خطوط قرمز رهبری واجب شرعی است
ساخت سرپناه برای ۹خانوار مددجو در میاندوآب
تقابل تیم‌های سپیدرود رشت و بندر آستارا با حریفان در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال
ساخت مخازن تامین آب نهضت ملی مسکن بندرعباس
مسئولان خدمتگزاری بی‌منت و کار جهادی را سرلوحه عملکرد خود کنند
برگزاری همایش صلح‌یاران ستاد صبر در چوار
تساوی با چاشنی بدشانسی برای ملی‌پوشان فوتبال ایران
سردار کرمی: پاسخ سریع به تجاوز دشمن، طراحی هوشمندانه شهید پاکپور بود
اجرای طرح تابستانه «نوجوانه‌های اُمید» در بیش از ۸۰۰ پایگاه مقاومت بسیج
اهدای زندگی به ۳ بیمار با عمل اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در مشهد
برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس نفس‌های سوخته
دسته حیدریون زنجان کانون شور و شعور حسینی
آغاز ساخت ساختمان جدید دهیاری در روستای مالشیخ لنده
بهره مندی دانش آموزان سمنان از ظرفیت های آموزشی تابستانه مدارس
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم
پخش مسابقه تیم ملی ایران و مصر از شبکه سه سیما 
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
آغاز به کار ادارات استان فردا شنبه از ۹ صبح
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم
امشب، آغاز پخش فصل سوم «آقای قاضی» از شبکه دو سیما
تاخیر دوساعته آغاز بکار ادارات فردا بخاطر بازی فوتبال ایران در جام جهانی
جریمه میلیاردی فروشنده کیف و کفش قاچاق در رشت
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
تاخیر شروع به کار ادارات خوزستان در روز شنبه ۶ تیر
تقویم روز و اوقات شرعی ۵ تیر ۱۴۰۵
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس
شنیده‌شدن صدای انفجار در سیریک و قشم
تعویق ۲ ساعته آغاز به کار ادارات مازندران، فردا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۲ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
روز تاسوعا در کربلا چه گذشت؟  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)
ایتالیا و رومانی در تجاوز به ایران مسئولیت بین‌المللی دارند  (۱ نظر)