• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۳۷۹۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
ورزشی » فوتبال و فوتسال

قلعه نویی: امیدوارم فوتبال هجومی بازی کنیم تا مردم لذت ببرند

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: مردم فوتبال هجومی و با برنامه را دوست دارند و تاکید ما روی فوتبال هجومی است.

تاکید روی فوتبال هجومی است/ باید  بازیکن سالاری داشته باشیم نه بازیکن محوریبه گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال، در نخستین تمرین تیم ملی در جمع خبرنگاران گفت: از جامعه فوتبال، مردم و باشگاه‌ها چه مخالف و چه موافق که این وظیفه را روی دوش بنده گذاشتند، تشکر کنم و از کی روش و اسکوچیچ هم  به خاطر زحماتی که برای فوتبال ایران کشیدند، تشکر ویژه‌ای می‌کنم چرا که کی روش چندین سال و اسکوچیچ هم در مقطع حساسی هدایت تیم ملی را برعهده داشتند.
 
تلاش می‌کنیم در تیم ملی تنوع فوتبال ایجاد کنیم تا مردم لذت ببرند
 
وی در ادامه افزود: بازیکنانی که در داخل و اروپا بازی می‌کنند، ماحصل تلاش یک سری از مربیانی هستند که دیده نمی‌شوند. تلاش می‌کنیم در تیم ملی تنوع فوتبال ایجاد کنیم که مردم از فوتبال دیدن و بازی کردن لذت ببرند. لذت بازی هم به نوع بازی و گل‌هایی که زده می‌شود و هم به اخلاق و رفتار است. با بازیکنان هم الان صحبت کردم که حتما این مسائلی که گفته می‌شود را رعایت کنند. هرجا بودم فوتبال هجومی را دوست داشتم و همین الان هم در گل گهر فکر می‌کنم ۳۵ گل زده‌ایم. مردم فوتبال هجومی و با برنامه را دوست دارند. 
 
کادر تیم ملی هنوز تکمیل نشده است

 سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: کادر ما هنوز تکمیل نشده است. قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان با من صحبت کردند و جام حذفی هم برای ما مهم بود. لیستی را تهیه کردیم و حالا هر لیستی حرف و حدیث‌هایی دارد. به هرحال یک سری افراد هم شایسته بودند، اما در پست‌هایی که داشتند انتخاب ما افراد دیگری بود. تاکید ما روی فوتبال هجومی است. از شما رسانه‌ها هم که قدردان تان هستیم می‌خواهیم که بازوی ما باشید و انتقاد کنید که باعث پیشرفت می‌شود. حب و بغض با انتقاد فرق دارد. هر انتقادی باشد با کمال میل می‌پذیریم. 
 
 قلعه نویی در مورد بازی‌های دوستانه با کنیا گفت: شرایط سخت بود و زمان از دست رفته بود. همین که ۲ بازی هم جور شد خیلی خوب است و می‌تواند محک خوبی برای من و بایکنان که با ایده و افکار جدید بازی کنند، باشد.
 
وی در مورد اینکه چه برنامه‌ای دارید که همه تیم متحد باشند، گفت: کلمه‌ای بعضا به کار می‌رود که می‌گویند که باید با بازیکن سالاری مقابله شود. تعریف سالار چیز دیگری است. باید بازیکن سالاری داشته باشیم، اگر بازیکن شما سالار داشته باشد، خیال تان روی نیمکت راحت است، اما بازیکن محوری نباید داشته باشیم. هرچه قدر کار بلد باشید تا کنار خط است.
 
قلعه نویی ادامه داد: به عنوان مثال یک روزی مهدوی کیا اولین پنالتی اش را خراب می‌کند که اگر آن گل می‌شد همه چیز فرق می‌کرد. خوشبختانه در هر تیمی که بودم با رفتار نه جور دیگر با بازیکن برخورد داشتم و با صداقت رفتار کردم. چارچوب‌هایی را مشخص کردم. حتما و حتما همه ما باید برای مردم و برای ایران عزیزیک تیم شویم. یقینا باید همه تلاش کنیم با یک هدفی. قوت بازیکن سالاری را باید بیشتر کنیم و بازیکن محوری نداشته باشیم. ان شاء الله که نیست و به گذشته کار ندارم. همه کسانی هم که با من کار کردند می‌دانند که با آن‌ها رفیق هستم و اصولی هم دارم که باید رعایت کنند.
 
عرف قرارداد ۴ ساله و از جام جهانی تا جام جهانی بعدی است
 
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه فکر نمی‌کنید باید قرارداد ۴ ساله می‌بستید تا فرصت کافی داده شود، عنوان کرد: عرف مربی از جام جهانی تا جام جهانی دیگر است. تا دی ماه حدود ۸، ۹ ماه و چند فیفادی فرصت داریم. ببینید تغییر نگرشی، رفتاری و نوع بازی نیاز به زمان دارد. پشتوانه سازی و نتیچه گرایی نیاز به زمان دارد. حالا در این موارد در جلساتی که با تاج و هیات رئیسه داریم صحبت می‌کنیم. 
 
دلیل نبود قدوس و سردار در تیم ملی
 
وی در مورد دعوت از بازیکنان لیگ و حضور لژیونر‌ها گفت: ما تیمی به نام ایران داریم. هر بازیکنی که بهتر باشد و به افکار تاکتیکی ما بخورد، حتما حقش را به او می‌دهیم. لژیونر‌ها هم بازیکنان بزرگی هستند و تجارب خوبی دارند. ما باید لیگ را هم ببینیم. لژیونر‌ها از کجا لژیونر شدند از همین لیگ. علاوه بر دیدن لیگ، لژیونر‌ها هم مدنظر ما هستند. قدوس گفت بیشتر می‌خواهم در کنار باشگاهم باشم. سردار آزمون هم گفت برای خانمم زمانی خواسته‌ام. 
 
قلعه نویی در مورد اینکه آزمون با شما صحبتی داشت یا خیر، گفت: به هرحال ارتباطاتی داریم. ما آنقدر بازیکنان خوبی داریم که می‌توانیم همزمان ۲ تیم ملی داشته باشیم حالا با ۵ درصد پایین و بالا. هر بازیکنی که با جان و دل در خدمت تیم ملی و مردم باشد، ما هم استقبال می‌کنیم. شرایط شان را هم درک می‌کنیم مثل قدوس و آزمون که حالا نمی‌خواهیم زیاد باز کنیم، اما کمک می‌کنیم. 
 
نسل تیم ملی طلایی است
 
وی در مورد اینکه آیا تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌ها قهرمان شود، گفت: تیم ملی پتانسیل خیلی خوبی دارد. نسل هم طلایی است، اما فوتبال شرایط خودش را دارد. چه کسی فکرد می‌کرد برزیل در جام جهانی ۷ گل از آلمان بخورد یا همین ۲ هفته قبل لیورپول ۷ گل به منچستر یونایتد می‌زند و ۵ گل از رئال مادرید می‌خورد. قسنگی فوتبال به همین است. اتفاقات فوتبال هم وجود دارد و مثلا شما روی نیمکت نشسته اید و تیم ۱۰ نفره می‌شود. البته براساس برنامه‌ای که طراحی کردیم قول می‌دهیم که یک فوتبال خوب و هجومی داشته باشیم که مردم لذت ببرند. 
 
باید سرباز کشور و مردم باشیم
 
سرمربی تیم ملی در مورد اینکه در یک بیانیه اعلام کرد که هدایت تیم ملی را نمی‌پذیرد و بعد از آن این اتفاق افتاد و آیا صحبت خاصی شد و از اینکه به همه پیشنهاد داده بودند، ناراحت شدید یا خیر، گفت: دلیل خاصی نداشت. آن زمان احساس کردم که این کار را انجام دهم. عزیزانی هم که نام شان مطرح شد، مربیان خوبی هستند. ۲ موضوع را باید بگویم. زمانی که در کمیته فنی فدراسیون بودم کفاشیان گفت یک بازی را روی نیمکت بنشین، اما من نرفتم و منصوریان رفت. باز هم در یک برهه دیگر هم همین اتفاق افتاد. در مجموع باید سرباز این مردم و کشور باشیم. تا جایی که می‌توانیم باید در خدمت کشور و مردم باشیم. حالا این وظیفه بر عهده ما است و هیچ ادعایی هم نداریم. امیدواریم این نسل خوب و طلایی ما نتیجه خوب هم بگیرد. 
 
قلعه نویی در مورد اینکه از ۱۶ سال قبل که هدایت تیم ملی را پذیرفت چه تغییری کرده است، عنوان کرد: موی سپید را فلکم رایگان نداد... این رشته را به نقد جوانی خریده‌ام. به هرحال تجارب من هم بیشتر شده است. ما معصوم نیستیم و یک سری اشتباهاتی هم داشتیم. یقینا من هم تغییر کردم و پخته‌تر شدم. 
 
سرمربی تیم ملی فوتبال درباره اینکه بعد از جام ملت‌های ۲۰۰۷ بار‌ها گفتید که کارم ناتمام ماند و آیا با این فرصت که فراهم شده می‌توانید کار را تمام کنید، گفت: من نگفتم کارم ناتمام ماند. در سال ۲۰۰۶ اتفاقاتی در جام جهانی افتاد و بعد هم یک سری اختلافات به وجود آمد و دادکان هم رفت. فدراسیون آن زمان سرپرست داشت و تیم ملی هم به بنده سپرده شد که اوایل هم قبول نمی‌کردم. با یک برنامه ریزی خوب ۲.۱۱ امتیاز گرفتیم و در ۱۷ مسابقه ۱۰ برد و ۶ مساوی و یک باخت داشتیم. آن زمان به ما ظلم شد. بعد‌ها همان اتفاقات افتاد و کسی را هم دادگاهی نکردند. نمی‌خواهم به گذشته بازگردم، اما اگر اجازه می‌دادند برنامه‌ها جلو می‌رفت، خیلی خوب می‌شد.
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
گیلان در شام غریبان عزادار مولای عطشان
اعلام زمان و مکان اقامه نمازجمعه ۵ تیر در کیش
سوگواری دلداگان امام حسین(ع) در چهارمحال و بختیاری
صدو هفدهمین رزمگاه شبانه مردم آذربایجان غربی
عزاداری‌های مردم خراسان شمالی در روز عاشورا 
پرچم امام حسین (ع)، پرچمی که هرگز زمین نمی‌افتد
بنیادی فرد بازی پرسپولیس و چادرملو را سوت می‌زند
پشتیبانی از ولایت فقیه زیر پرچم امام حسین(ع)
کربلای معلی غرق در ماتم حسینی (ع) و سوگواره عظیم شیعیان
طنین غربت در شام غریبان حسینی یزد
اجتماع مردم شهرکرد چهارمحال و بختیاری
تنش جدید اپل و روسیه؛ حذف شبکه‌های اجتماعی «وی‌کی» از اپ‌استور
خروش حسینی در اردبیل؛ عالی‌قاپو صحنه عشق و ارادت شد
اهدای خون ، نذری متفاوت در میان عاشقان حسین (ع)
از کربلا تا سنگر‌های مقاومت؛ تکرار حماسه حق در برابر باطل
آئین شام غریبان حسینی در کهگیلویه و بویراحمد
برنامه ریزی برای ثبت جهانی مسجد تاریخانه دامغان
برپایی مراسم شام غریبان امام حسین (ع) در هرمزگان
انتقال گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در چهارمحال و بختیاری
تجلی پیام عاشورا در میادین و خیابان های یزد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود
ظرفیت ۶۸هزار نفری کاردانی به کارشناسی ؛ جمعه آخرین روز مهلت ثبت نام
ورود سامانه بارشی به مازندران از شنبه شب
اعمال روز عاشورا
برگزاری آیین شمع پایلاما در تبریز
تازه ترین اثر حسن روح الامین منتشر شد
حضور رئیس جمهور در جمع عزاداران عاشورای حسینی در تبریز
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی
درگیری لفظی ترامپ با سناتور آمریکایی بر سر ایران
سپاه: عبور ایمن از تنگه هرمز تنها از مسیر‌های اعلامی ایران ممکن است
لفاظی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران
دولت برای رفع مشکلات معیشتی تلاش خواهد کرد
ورود ۲ دستگاه اتوبوس‌مدرن شهری به ناوگان اتوبوسرانی مشهد
هرگونه تهدید علیه ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند
ناتو باید به خاطر همدستی در جنگ علیه ایران پاسخگو باشد
اختلال در ۲ بانک تجارت و ملی ادامه دارد  (۱۶ نظر)
اختلال همه بانک‌ها تا پایان امشب رفع می‌شود  (۳ نظر)
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۳ نظر)
شهرستان باوی صاحب بزرگترین شهرک صنعتی شمال خوزستان می‌شود  (۱ نظر)
رده بندی فیفا، بازگشت ایران به رده ۲۲  (۱ نظر)
یادگیری رایگان هنرهای سنتی؛ ثبت‌نام دوره‌های تابستانی در شیراز آغاز شد  (۱ نظر)
ورود کاروان نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه  (۱ نظر)
ماندگاری هوای گرم در اغلب مناطق خراسان رضوی تا پایان هفته  (۱ نظر)
سنای آمریکا به پایان جنگ با ایران رأی داد  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
اعتراض کتبی وزارت صمت به افزایش قیمت محصولات ایران خودرو  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
ایمن سازی مسیر‌های اربعین در همدان  (۱ نظر)
قطع برق خودکار ۲۴۴ مشترک در استان به علت عبور از سقف مجاز مصرف  (۱ نظر)