پخش زنده
امروز: -
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، موجب دلگرمی دوستان انقلاب و مایه یأس و ناکامی دشمنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، وی با تأکید بر اهمیت حضور مردم در راهپیمایی یومالله ۲۲ بهمن، گفت: در آستانه ورود به چهلوهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، باید قدردان حضور باشکوه، آگاهانه و مستمر مردم عزیز و نجیب ایران باشیم؛ حضوری که در طول این ۴۷ سال، مایه بقا، استحکام و پایداری نظام جمهوری اسلامی شده است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین چرایی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: نخستین دلیل، تعظیم شعائر الهی است. قرآن کریم میفرماید: «وَمَن یُعَظِّم شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ»؛ بزرگداشت شعائر الهی نشانه تقوای دلهاست. در شرایطی که جبهه کفر و استکبار جهانی آشکارا در برابر اسلام و نظام جمهوری اسلامی صفآرایی کرده و با توطئهها و برنامههای گوناگون، هم اصل اسلام و هم هویت ایرانی ما را هدف گرفته و بهدنبال براندازی و تجزیه این سرزمین هستند، بهترین جلوه تعظیم شعائر الهی، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است.
آیتالله حسینی بوشهری افزود: هر حضور باشکوه در این راهپیمایی، موجب دلگرمی دوستان انقلاب و مایه یأس و ناکامی دشمنان خواهد بود. از اینرو، زن و مرد، پیر و جوان باید این حضور را وظیفه خود بدانند و با شرکت در این جهاد مقدس، پیام روشنی به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی ارسال کنند.
وی دومین دلیل اهمیت این حضور را یومالله بودن ۲۲ بهمن دانست و گفت: خدای متعال در قرآن کریم به حضرت موسی (ع) میفرماید: «وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ»؛ یعنی روزهای الهی را همواره به مردم یادآوری کن. مفسران، «ایامالله» را روزهای پیروزی جبهه حق یا نابودی جبهه کفر دانستهاند که این دو، در حقیقت ملازم یکدیگرند. ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ مصداق روشن یومالله بود و هر سال حضور در مراسم این روز، یادآوری همان یومالله بزرگ و عمل به فرمان الهی «ذکّرهم بأیامالله» است.
عضو مجلس خبرگان رهبری سومین محور را حفظ نظام اسلامی و پاسداشت ایثارها و فداکاریها عنوان کرد و گفت: مردم ایران برای حفظ این نظام، ایثار و گذشت کردند و در دوران هشت سال دفاع مقدس با نثار خون عزیزان خود، انقلاب را بیمه نمودند. نمیتوان نسبت به این فداکاریها بیتفاوت بود. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشانه وفاداری به بیعت با امام راحل (ره) و پیمانی است که با خون شهیدان بسته شده است.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: هر سال و در هر شرایطی که نیاز به ابراز حضور مردم باشد، باید در صحنه حاضر شد. همانگونه که ملت ایران در مناسبتهای اخیر با شکوه حضور یافتند، انشاءالله در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیشرو و نیز در روز جهانی قدس، با عظمت بیشتری شرکت خواهند کرد.
وی گفت: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در حقیقت برهمزننده نقشهها و محاسبات دشمنان است. دشمنان همواره در حال طراحی و برنامهریزی هستند، اما هنگامی که این ملت با عشق، آگاهی و بصیرت در صحنه حاضر میشود، تمام نقشهها و محاسبات آنان نقش بر آب شده و به فضل الهی ناکام خواهند ماند.