پخش زنده
امروز: -
واشنگتن پست گزارش داد: بر اساس یک ارزیابی محرمانه سیا، ایران همچنان حدود ۷۵ درصد از موشکاندازها و حدود ۷۰ درصد از کل موشکهایش را در اختیار دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به رغم ادعاهای مقامات آمریکایی صهیونیستی مبنی بر نابودی قدرت موشکی ایران، روزنامه واشنگتن پست با استناد به یک ارزیابی محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا»، گزارش داد: ایران همچنان حدود ۷۵ درصد از موشکاندازهای خود و حدود ۷۰ درصد از کل موشکهایش را در اختیار دارد.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان میدهد ایران تقریباً همه تأسیسات ذخیرهسازی زیرزمینی خود را دوباره فعال کرده و حتی موفق شده برخی موشکهایی را که پیش از جنگ در حال ساخت بودند مونتاژ کند.
براساس این گزارش که به مقامات کاخ سفید تحویل داده شده است، ایران میتواند دست کم ۳ تا ۴ ماه در برابر محاصره دریایی آمریکا دوام بیاورد. به گفته منابع آمریکایی، وضع اقتصادی ایران آنگونه که برخی ادعا میکنند بحرانی نیست و تهران هنوز توانایی ادامه مقاومت را دارد.
این ارزیابی در حالی منتشر شده که «بنیامین نتانیاهو» نخستوزیر رژیم صهیونیستی اخیراً گفته بود ایران و نیروهای متحد آن از هر زمان دیگری ضعیفتر شدهاند.
«دونالد ترامپ» رئیسجمهور آمریکا نیز اعلام کرده بود که آمریکا عملاً پیروز شده و بخش بزرگی از توان موشکی ایران از بین رفته است. اما گزارش سیا نشان میدهد ایران همچنان توان نظامی قابل توجهی در اختیار دارد.
