پخش زنده
امروز: -
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم، گفت: یک بهله سارگپه که به دلیل آسیب دیدگی در پرواز تحویل گرفته شده بود، پس از بهبودی در زیستگاه مناسب رها سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان ؛ سید سعید موسوی با اعلام این خبر گفت: در طول دوره نگهداری وضعیت عمومی پرنده از نظر هوشیاری، تغذیه، سلامت بالها و قدرت پرواز پایش شد. پس از تکمیل روند بهبودی و اطمینان از بازگشت توان پروازی مناسب پرنده در زیستگاه مناسب رها سازی شد.
وی افزود: در زمان رهاسازی، پرنده از قدرت پرواز مطلوب برخوردار بوده و پس از آزادسازی، پرواز طبیعی، اوج گیری و چرخش در آسمان مشاهده شد که بیانگر آمادگی لازم برای بازگشت به طبیعت میباشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طارم، ضمن قدردانی از همکاری و همراهی شهروندان در اطلاعرسانی بهموقع، بر اهمیت حفاظت از گونههای حیات وحش و نقش مشارکت مردمی در صیانت از سرمایههای طبیعی تأکید کرد و از عموم مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست اطلاع دهند.