پخش زنده
امروز: -
به منظور مدیریت مصرف انرژی، ساعات کاری دستگاههای اجرایی استان از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ،معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: به استناد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور خطاب به همه دستگاههای اجرایی، ساعات کاری ادارات، بانکها، شهرداریها و نهادهای عمومی، از روز شنبه ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریورماه سال جاری از ساعت ۷ تا ۱۳ تعیین شد.
حسین فرجی افزود: این تصمیم با هدف مدیریت مصرف انرژی و حفظ پایداری شبکه سراسری برق کشور، همچنین تأمین آسایش عمومی و استمرار خدماترسانی دستگاههای اجرایی اتخاذ و ابلاغ شده است.
فرجی ادامه داد: بر اساس این بخشنامه، ساعات آغاز و خاتمه کار تمامی دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، بانکها، شهرداریها و سایر نهادهای عمومی از تاریخ ۲۶ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال جاری از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ تعیین شده است.
فرجی خاطر نشان کرد: همچنین مطابق مفاد این ابلاغیه، ساعات کاری واحدهای عملیاتی خدماترسان که بهطور مستقیم به مردم خدمت ارائه میکنند، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخشهای آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل دانشگاهها و بیمارستانها، مطابق با ردیفهای (۴) و (۶) جدول بند (۱) تصویبنامه شماره ۲۴۳۱۸۷/ت۶۱۰۱۱هـ مورخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ هیئت وزیران و اصلاحات بعدی آن خواهد بود.
فرجی تصریح کرد: همچنین تمامی دستگاههای اجرایی استانی و شهرستانی موظف شدهاند یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در مناطق گرمسیری همزمان با خاتمه کار، نسبت به خاموش کردن سامانههای سرمایشی اقدام کنند.
در این بخشنامه، همچنین تأکید شده شهرداریها نیز برنامهریزی لازم را برای بهرهگیری حداکثری از ناوگان حملونقل عمومی درونشهری متناسب با ساعات جدید فعالیت دستگاههای اجرایی انجام دهند.