طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت آزمایشی در جاجرم
از اوایل خرداد طرح ملی پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت آزمایشی در شهرستان جاجرم اجرا میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جاجرم یکی از مراکز پایلوت اجرای پزشک خانواده در کشور است، گفت: این موضوع نشاندهنده ظرفیت، آمادگی و اهمیت این شهرستان در تحقق اهداف ملی حوزه سلامت است.
دکتر سید احمد هاشمی با اشاره به اینکه بخش مهمی از سلامت جامعه خارج از حوزه مستقیم بهداشت و درمان شکل میگیرد، افزود: حدود ۷۰ درصد سلامت در اختیار سازمانها و دستگاههایی است که مستقیماً بهداشتی و درمانی نیستند و بنابراین اگر قرار است جامعهای سالم داشته باشیم، باید همه دستگاهها در کنار دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه درمانی استان پای کار باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین با اشاره به وضعیت بیماریهای شایع در استان گفت: سرطان گوارش و سرطان پستان از سرطانهای شایع در استان ما هستند و یکی از اهداف اصلی ما این است که بتوانیم با تقویت زیرساختها، ارتقای خدمات درمانی، تشخیص زودهنگام و آموزشهای هدفمند، سطح خدمات را در این حوزهها بهبود ببخشیم.
دکتر هاشمی تأکید کرد: تحقق عدالت در سلامت نیازمند همکاری همهجانبه، نگاه علمی، مشارکت مردم و همراهی مدیران شهرستانی و استانی است و اگر این هم افزایی شکل بگیرد، میتوانیم خدماتی شایسته و مؤثرتر به مردم ارائه کنیم.