پخش زنده
امروز: -
معاون اقتصادی استانداری گفت: با فرض دریافت مجوزها و تخصیص زمین در کوتاهترین زمان ممکن، میتوانیم تا پایان خردادماه، پیش از پیک مصرف، بیش از چهل مگاوات نیروگاه خورشیدی را به شبکه متصل کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مرادخانی با بیان اینکه تجهیزات لازم برای هفت هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی خریداری شده است بر لزوم حمایت سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا) برای تسریع در اتصال نیروگاههای خورشیدی به شبکه سراسری تاکید کرد.
معاون اقتصادی استانداری، طولانی بودن فرایند اخذ مجوزها و تخصیص زمین از طریق پنجره واحد را یکی از موانع اصلی دانست و افزود: این فرایند در حال حاضر شش ماه به طول میانجامد که نیازمند بازنگری و تسریع است.
وی با اشاره به تقاضای دو هزار مگاواتی احداث نیروگاه در استان و همچنین اجرای پروژههای دولتی که حدود ۱۵ تا ۳۶ ماه زمانبر هستند، بر اهمیت حمایت از سرمایهگذاران بخش خصوصی تاکید کرد.
این مقام مسئول، شرکت ایرانترانسفو را به عنوان تولیدکننده انحصاری ترانسفورماتورهای قدرت معرفی کرد و گفت: امیدواریم با تفاهمنامه یا قراردادی که ساتبا با این شرکت منعقد خواهد کرد، متقاضیان انرژی خورشیدی ترغیب شوند تا از تجهیزات تولید داخل، به ویژه ترانسفورماتورهای این شرکت، استفاده کنند.
وی همچنین از فعالیت قریبالوقوع شرکتهای تولیدکننده پنل خورشیدی در استان زنجان خبر داد و بر لزوم هماهنگی بین ساتبا، ایرانترانسفو و این شرکتها برای بهرهگیری از توانمندیهای داخلی تاکید کرد.
معاون اقتصادی استانداری در پایان گفت: شرکت ایرانترانسفو در گذشته نیز با تحویل رایگان ترانسفورماتورهای متعدد به ارزش چندین همت، کمک شایانی به بخش انرژی کشور کرده و همواره متعهد به تأمین نیازها بوده است.