پخش زنده
امروز: -
در جلسهٔ معاون توسعه و فناوری رسانه با نمایندهٔ مجلس خراسان شمالی ۱۰ فرستنده دیجیتال تلویزیونی در مسیر خراسان شمالی مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، در جلسه مشترکی که با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه با سیدمحمد پاکمهر، نمایندهٔ مردم خراسان شمالی در مجلس، جمعی از مدیران کل ستادی، رضا واعظی مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی و معاون فنی این مرکز برگزار شد مصوب شد ۱۰ فرستندهٔ کمقدرت و ۲ فرستندهٔ FM با تأیید معاون توسعه و فناوری رسانه برای راهاندازی ایستگاه دیجیتال در خراسان شمالی تحویل شود.
رستگار در خصوص اچدی شدن مراکز خاطر نشان کرد: این پروژه از انتهای چرخهٔ تولید تا پخش آغاز شده است، اما به دلیل هزینههای بالا، اچدی شدن بخش تولید با دشواریهایی همراه است که تنها با همکاری دولت و مجلس میسر خواهد شد.
در ادامه این جلسه، مدیرکل فرستندههای رادیویی و تلویزیونی گزارش داد: درصد پوشش بستههای اول و دوم (TS۱ و TS۲) در خراسان شمالی ۹۸٫۵ درصد و بستههای سوم و چهارم (TS۳ و TS۴) حدود ۵۲ درصد از جمعیت استان است و ۲۳۷ ایستگاه این استان دیجیتال شدهاند و همچنین ۴۰ نقطه با کمتر از نیمدرصد جمعیت استان، همچنان فاقد پوشش است.
دکتر سیدمحمد پاکمهر، نمایندهٔ مردم خراسان شمالی در مجلس نیز، با اشاره به اینکه رسانهٔ ملی میتواند پل ارتباطی محکمی بین مردم و نمایندگان باشد، راهاندازی شبکهٔ انتخاباتی مجلس در سال ۱۴۰۱ را موفق ارزیابی کرد و افزود: مجلس باید به افزایش اعتماد مردم به صدا و سیما کمک کند.
پاکمهر همچنین تأکید کرد: ارتباط نمایندگان با صدا و سیما بسیار پُربرکت است و کمیسیون تلفیق میتواند در عملیاتی شدن پروژههای صدا و سیما نقش مؤثری ایفا کند.
در این جلسه، ۱۰ فرستندهٔ کمقدرت و ۲ فرستندهٔ FM با تأیید معاون توسعه و فناوری رسانه برای راهاندازی ایستگاه دیجیتال در خراسان شمالی تصویب شد و همچنین مقرر شد نودال و MCR مرکز تا اواخر تابستان راهاندازی شود.