پخش زنده
امروز: -
طرح آزمایشی نصب پنلهای خورشیدی در مدارس استان با هدف کمک به ثبات شبکه برق کشور، استفاده بهینه از فضای مدارس و بهره مندی از انرژی پاک آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه به تازگی تفاهمنامه اجرای این طرح با حضور استاندار خراسان شمالی و معاون وزیر نیرو منعقد شده است، گفت: در گام نخست، ۱۸۰ مدرسه برای نصب پنلها انتخاب شده است.
علی متقیان افزود: تلاش میکنیم تا عید سعید غدیر خم، نصب پنلهای خورشیدی در ۵ مدرسه نهایی و بهرهبرداری شود.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در مدارس خاطرنشان کرد: این طرح گامی مؤثر در راستای کاهش فشار بر شبکه سراسری برق و فرهنگسازی مصرف بهینه انرژی در میان دانشآموزان است.
وی تأکید کرد: همکاری نزدیک میان آموزش و پرورش و وزارت نیرو، اجرای موفق این طرح را تسریع خواهد کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست گفت: سهمیه خراسان شمالی در این طرح ملی، یک هزار و ۴۰۸ کیلووات است و پیشبینی میشود در هر مدرسه ۵ کیلووات برق تولید شود.
امین فلاح افزود: بر این اساس حدود ۲۸۰ مدرسه استان ظرفیت نصب پنل خورشیدی را دارند.
وی گفت: این طرح با مشارکت وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا میشود.