پخش زنده
امروز: -
به مناسبت سوم خرداد، جمعی از مردم و مسئولان با حضور در گلزار شهدای شهرهای استان، با آرمانهای شهدا، تجدید میثاق کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، همزمان با سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر، مراسم گرامیداشت این حماسه ملی با حضور مسئولان استانی و سخنرانی سردار اکبری فرمانده سپاه خراسان شمالی در جوار حرم مطهر امامزاده سید عباس (ع) در بجنورد برگزار شد.
سردار حسین اکبری در جمع مردم و یادگاران دفاع مقدس در آستان مقدس امامزاده سید عباس (ع) بجنورد، با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهرگفت: تاریخ کشور عزیزمان ایران اسلامی نشان میدهد که هرگاه قدرت مرکزی دچار خللی شده، طمع دشمنان برانگیخته شده و پس از انقلاب نیز دشمن بعثی با حمایت قدرتهای استکباری به کشورمان حمله کرد و بخشی از سرزمین ما را اشغال نمود، اما ملت بزرگ ایران با ایستادگی و رهبری امام خمینی (ره) اجازه ندادند این تهاجم ادامه یابد.
وی با اشاره به نقش مردمی در دفاع مقدس افزود: به تعبیر امام راحل، «اگر میخواهد این دفاع پایان ناپذیر بشود، دفاع باید به مردم وصل شود» و راه وصل دفاع به مردم، شکلگیری گردانهای مردمی بود. پس از آن بود که انسجام بین سپاه و ارتش شکل گرفت، بسیج تمام قد وارد میدان شد و مردم با حضور خود پشتوانه اصلی نظام شدند.