پخش زنده
امروز: -
مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: پارسال پنج هزار و ۶۸۵ مورد عقرب گزیدگی در هرمزگان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، روزبه شاهیزاده با اشاره به افزایش فعالیت عقربها در فصل گرما افزود: با گرم شدن هوا در فصل تابستان، فعالیت عقربها افزایش مییابد که نیازمند است نکات پیشگیرانه رعایت شود.
وی گفت: به منظور پیشگیری و کاهش خطر عقرب گزیدگی، بهسازی محیط، جمعآوری نخالههای ساختمانی، جلوگیری از بازی کودکان در فضای باز هنگام غروب آفتاب، بستن درزها، شکافهای درها و اطراف کولرها از جمله راهکارهای مؤثر در این زمینه است.
بیشتربخوانید: گزارش ۲۲۵ مار و عقرب گزیدگی در هرمزگان
شاهی زاده با بیان اینکه در صورت عقرب گزیدگی حفظ آرامش از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: بیحرکت و ثابت نگه داشتن عضو گزیدهشده، استفاده از کمپرس آب سرد به مدت یک تا دو ساعت برای کاهش سرعت جذب سم و مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستانها از مهمترین اقدامات اولیه پس از عقربگزیدگی است.