پخش زنده
امروز: -
مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: هیچ کمبودی در هیچیک از گروههای خونی وجود ندارد و ذخایر خون در شرایط مطمئن قرار دارد، اما نیاز به اهدای خون و فرآوردههای خونی همیشگی است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان خوزستان، علی فیضی از مردم خوزستان درخواست کرد به عنوان یک نیاز همیشگی، با اهدای خون به بیماران نیازمند از جمله مبتلایان به تالاسمی و هموفیلی کمک کنند تا دغدغه تامین خون و فرآوردههای آن را نداشته باشند.
وی به شرایط اهداکنندگان خون اشاره کرد و افزود: داشتن حداقل ۱۷ سال سن تمام، نداشتن بیماریهای خاص و واگیردار، وزن حداقل ۵۰ کیلوگرم و میزان هموگلوبین مناسب (برای مردان حداقل ۱۳ و برای بانوان حداقل ۱۲.۵ گرم در دسیلیتر) از جمله شرایط عمومی اهدای خون است و مردان حداکثر چهار بار و بانوان سه بار در سال میتوانند خون اهدا کنند.
فیضی ادامه داد: فاصله زمانی اهدای خون حداقل هشت هفته بین هر بار اهدای خون است که برای بانوان مجرد ۶ هفته در نظر گرفته شده است.
مدیرکل انتقال خون خوزستان خاطرنشان کرد: اهدای خون یکی از سادهترین و در عین حال موثرترین راهها برای نجات جان انسانها است و این اقدام نوعدوستانه برای سلامت خود فرد اهداکننده نیز فواید زیادی دارد.
در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۵، ۲۶ هزار و ۶۹۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۲۲ هزار و ۹۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند.
از مجموع اهداکنندگان خون در این بازه زمانی، ۲۲ هزار و ۳۵۶ نفر مرد و ۶۲۱ نفر زن بودهاند و ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر نیز اهداکننده مستمر بودهاند.
۲ مرکز اهدای خون در مناطق «چهارشیر» و «امانیه» اهواز و همچنین مراکزی در شهرستانهای آبادان، خرمشهر، دزفول، اندیمشک، بهبهان، مسجدسلیمان، ایذه، شوشتر و ماهشهر فعال هستند.