پخش زنده
امروز: -
تاکنون ۷ درصد از کنتورهای بخشهای عمومی، صنعتی و تجاری شهرستان ابهر به سامانههای هوشمند مجهز شدهاند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ برای مدیریت بهینه منابع و ارتقای بهرهوری، تاکنون ۷ درصد از کنتورهای بخشهای عمومی، صنعتی و تجاری شهرستان ابهر به سامانههای هوشمند مجهز شدهاند.
این اقدام با هدف پایش دقیق مصرف و کنترل بهینه منابع انجام شده و نقش مؤثری در مدیریت مصرف برق دارد.
بر اساس اعلام مسئولان، استفاده از کنتورهای هوشمند امکان نظارت لحظهای بر میزان مصرف، کاهش هدررفت و افزایش شفافیت در الگوی مصرف را فراهم میکند.
همچنین اجرای این طرح در کنار مدیریت انرژی، گامی مهم در بهینهسازی الگوی مصرف آب نیز به شمار میرود.
تجهیز کنتورها به سامانههای هوشمند در شهرستان ابهر بهصورت مرحلهای ادامه خواهد داشت و برنامهریزیها برای توسعه این طرح در سایر بخشها نیز در دستور کار قرار دارد.