پخش زنده
امروز: -
مدیر امور اراضی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۸۳ سازه غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان شناسایی و اخطارهای لازم برای دریافت مجوزها و تخریب آنها صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، حسن ایزانلو در کمیته پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: از مجموع ۱۸۳ سازه غیرمجاز شناسایی شده، ۳۰ مورد بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها تخریب شد و سایر سازهها نیز تحت نظارت و پیگیری قرار دارند.
وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی گفت: این امر نه تنها یک وظیفه قانونی و ملی است، بلکه نقش حیاتی در تأمین امنیت غذایی دارد.
مدیر امور اراضی خراسان شمالی مشارکت مردم در این زمینه را بسیار ضروری دانست و افزود: همه دستگاهها و سازمانهای خدماترسان باید در برخورد با ساختوسازهای غیرمجاز جدیت بیشتری به خرج دهند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد. همچنین از مالکان اراضی کشاورزی خواسته شد تا پیش از هرگونه تغییر کاربری، به مراکز جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه و مشاورههای لازم را دریافت کنند.
همچنین در این جلسه مطرح شد؛ در. راستای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر حریم رودخانه تابلوهایی با همکاری آب منطقهای نصب شود.
ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راهها امسال ۵۹ مورد بوده که بیشترین آن در بجنورد، فاروج بوده و بقیه شهرستانها کمتر اتفاق افتاده که این موارد به مراجع قضایی معرفی شدند.
از سال ۹۶ تا ۱۴۰۳ در اراضی ملی ۶۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز انجام شده که اول جاجرم بعد از آن بجنورد بیشترین ساخت و سازها را دارند که این موارد به مراجع معرفی شدند.
گشتهای یگان حفاظت واحد امور اراضی استان بهطور مستمر تخلفات در حوزه اراضی کشاورزی را رصد کرده و با متخلفان برخورد قانونی انجام دادهاند.