پخش زنده
امروز: -
استاندار خراسان جنوبی: کالاهای اساسی به اندازه نیاز استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، هاشمی در جریان بازدید از مراکز عرضه و توزیع انبار کالاهای اساسی استان با اشاره به وضعیت تولید و تأمین گندم در سال جاری گفت: با وجود قرار داشتن خراسان جنوبی در اقلیم کمآب، برآوردها نشان میدهد امسال حدود ۵۰ هزار تن گندم در استان برداشت و بیش از ۳۵ هزار تن آن به مراکز خرید تضمینی تحویل خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از دغدغههای جدی گندمکاران موضوع پرداخت مطالبات است افزود: در این زمینه مکاتباتی با معاون اول رئیسجمهور انجام شد و سازمان برنامه و برنامه ریزی کشور مکلف شده پرداخت بهموقع مطالبات گندمکاران را در اولویت قرار دهد.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی در استان گفت: اقلام اساسی از جمله روغن، برنج و شکر به میزان کافی تأمین شده و هم اکنون هیچ دغدغهای در حوزه تأمین کالا در استان وجود ندارد.
هاشمی با تأکید بر اینکه تأمین کالا تنها بخشی از مدیریت بازار است، افزود: نظارت مستمر و مؤثر بر بازار و نحوه عرضه کالاها از مهمترین مولفههای کنترل شرایط اقتصادی است و دستگاههای نظارتی با جدیت این موضوع را دنبال میکنند.
وی با قدردانی از همراهی اصناف و کسبه استان گفت: اکثریت قاطع بازاریان استان همراه و منصف هستند و تنها در موارد معدود تخلف مشاهده شده که بلافاصله برخورد قانونی صورت گرفته و پروندههای تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شده است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هفت پرونده تخلف و دو مورد کشف انبار احتکار کالا در استان ثبت شده است افزود: برخورد با هرگونه اخلال در
هاشمی در پایان با اشاره به استمرار بازرسیها در استان گفت: گشتهای نظارتی به صورت مستمر و منطقهبندیشده در مرکز استان و شهرستانها فعال هستند و روند پایش بازار با جدیت ادامه دارد تا آرامش و ثبات در تأمین و توزیع کالاهای اساسی حفظ شود.