پخش زنده
امروز: -
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: همه طرفها به آتش بس پایبند بمانند و به دیپلماسی فرصت دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد ، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تحولات اخیر و تشدید تنشها در منطقه، از همه طرفین خواست به تفاهم حاصلشده درباره آتش بس پایبند بمانند و زمینه را برای پیشبرد گفتوگوها و تلاشهای دیپلماتیک فراهم کنند
شبکه خبری «جیو نیوز»، پاکستان اعلام کرد : «طاهر اندرابی» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به وضعیت منطقه گفت: پاکستان عمیقاً نگران شرایط کنونی منطقه و تشدید تنشهای اخیر است.
وی افزود: ما از طرفها میخواهیم به تفاهم مربوط به آتشبس و توقف درگیریها پایبند بمانند تا فضای بیشتری برای گفتوگو و دیپلماسی ایجاد شود. وی تاکید کرد: پاکستان همچنان از حل و فصل مسالمت آمیز تمامی مسائل و اختلافات حمایت میکند و معتقد است دیپلماسی و گفتوگو باید اصول راهنمای دستیابی به راهحلهای مورد توافق برای مسائل مورد اختلاف باشد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین به تلاشهای میانجیگرانه اسلامآباد در هفتههای اخیر اشاره کرد و گفت: این اقدامات با هدف پایان دادن به درگیری ها، نجات جان انسانها و فراهم کردن فرصت برای دیپلماسی انجام شده است. اندرابی در تشریح این تلاشها اظهار داشت: «محسن نقوی» وزیر کشور پاکستان در جریان سفر اخیر خود به تهران با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتوگو کرده است.
وی همچنین یادآور شد که «اسحاق دار» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، در ۲۹ می ۲۰۲۶ با مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرده و پس از بازگشت به اسلامآباد نیز گفتوگوهای تلفنی متعددی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران و دیگر وزیران خارجه کشورهای منطقه درباره تحولات جاری و راههای کاهش تنش انجام داده است. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تصریح کرد: اسلامآباد به رایزنیهای دیپلماتیک خود برای جلوگیری از گسترش بحران و حمایت از راهحلهای سیاسی ادامه خواهد داد.