پخش زنده
امروز: -
به منظور مدیریت مطلوب ییلاق مسنلو (سهند علیا) و فراهمسازی بستر مناسب برای حضور دامداران، اکیپهای مشترک متشکل از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروهای انتظامی شهرستان ماهنشان در منطقه مستقر شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ رئیس روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اعلام کرد:این برنامه که برای سومین سال متوالی با هدف مدیریت منسجم ییلاق، تأمین امنیت، حفظ نظم و صیانت از مراتع اجرا میشود، با بهرهگیری از تجربه سالهای گذشته توانسته نقش مؤثری در کاهش تنشهای احتمالی، ارتقای تعامل میان بهرهبرداران و ساماندهی بهتر استقرار دامداران ایفا کند.
اکیپهای مستقر تا پایان دوره اسکان دامداران رجعین، بر اجرای قوانین و مقررات بهرهبرداری از مراتع نظارت مستمر داشته و منطقه را بهصورت میدانی پایش خواهند کرد.
همکاری و همراهی بهرهبرداران در رعایت ضوابط قانونی، نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی، بهرهبرداری اصولی از مراتع و تداوم مدیریت پایدار این عرصههای ارزشمند خواهد داشت.