پخش زنده
امروز: -
رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست خبری گفت: ۱۶۹ قاضی در استان مشغول به خدمت هستند و قضات و کارکنان اداری ایلام از نجیبترین و پاکترین نیروهای کشور محسوب میشوند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام؛ «عمران علیمحمدی» رئیس کل دادگستری استان ایلام در نشست خبری امروز خود، ضمن تشریح وضعیت دستگاه قضایی استان، به موضوعات کلیدی از جمله ارتقای سطح کیفی قضات اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۹ قاضی در استان ایلام مشغول به خدمت هستند، گفت: تعداد قضات از ۱۱۹ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۹ نفر رسیده است.
علیمحمدی افزود: در راستای راهاندازی مرکز کارآموزی قضایی، ۷۷ قاضی دارای مدارک فوقلیسانس و دکترا معرفی شدند که این میزان از تخصص، حتی برای مراکز تصمیمگیرنده نیز باورنکردنی بود. بالاترین نرخ موفقیت در امتحانات دوره کارآموزی متعلق به استان ایلام بوده است.
رئیس دادگستری ایلام با توصیف جایگاه قاضی به عنوان موقعیتی حساس و خطرناک که با جان و مال مردم سر و کار دارد، تأکید کرد: زر، زور و تزویر همواره در کمین قضات هستند تا آنها را از مسیر عدالت منحرف کنند. اما به لطف نظارتهای ارزشیابی، اقدامات حفاظت و اطلاعات و همچنین خودمراقبتی همکاران، این تهدیدات خنثی شده است.
وی بر اساس گزارشهای بازرسی، قضات و کارکنان اداری ایلام را از نجیبترین و پاکترین نیروهای کشور دانست و این امر را حاصل رشد یافتن آنها در بطن همین مردم نجیب توصیف کرد.
علیمحمدی همچنین از پیشگامی ایلام در برگزاری دورههای کارآموزی قضایی برای طلاب و روحانیون (به عنوان سومین استان کشور) خبر داد و تأکید کرد :این دورهها کاملاً با ظرفیت علمی بومی استان برگزار شده است.
احمد کرمی استاندار ایلام نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان، ضمن تجلیل از خدمات مجموعه قوه قضاییه در هفته قوه قضاییه، بر اهمیت همکاری میان نهادهای اجرایی و دستگاه قضا برای تحقق توسعه و رفاه مردم تأکید کرد.
استاندار ایلام گفت: دستگاه قضا یکی از مهمترین ارکان تحقق عدالت و حمایت از حقوق عامه است که با اجرای عدالت، امنیت پایدار و زمینه رشد اقتصادی و توسعه جامعه فراهم میشود.
وی با اشاره به هماهنگی و همدلی میان دولت و دستگاه قضا در استان ایلام، از اقدامات شاخص این مجموعه در حوزه خدمات الکترونیک قضایی که دسترسی مردم به عدالت را تسهیل کرده، استقبال کرد.
کرمی با اشاره به برنامهریزیهای هدفمند دکتر علیمحمدی، از ظرفیتسازی در زمینه تشکیل «هیئتهای صلح» و «ستادهای صبوری» تمجید کرد و گفت: استفاده از توان متخصصان و چهرههای فرهیخته در قالب این هیئتها، منجر به حل و فصل بسیاری از پروندهها در فضای سازش و صلح شده که این خود گامی بزرگ در جهت آرامش جامعه است.