پخش زنده
امروز: -
تفاهم نامه تجهیز ۱۸۰ مدرسه خراسان شمالی به پنل خورشیدی در دیدار استاندار خراسانشمالی با معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق (ساتبا) امضا شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ، این تفاهمنامه در جریان سفر بهمن نوری، استاندار خراسانشمالی به تهران و در ادامه پیگیری مصوبات سفر رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق به استان منعقد شد.
استاندار خراسانشمالی در دیدار با محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا، با اشاره به انتخاب خراسانشمالی به عنوان پایلوت تجهیز مدارس به انرژی خورشیدی، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه، ۱۸۰ مدرسه استان به سامانههای تولید برق خورشیدی مجهز خواهند شد.
وی افزود: ۷۰ درصد هزینه اجرای این طرح از سوی سازمان ساتبا و ۳۰ درصد دیگر از محل اعتبارات استانی تأمین میشود.
نوری با بیان اینکه تنظیم قراردادها بر عهده اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و نظارت فنی با شرکت توزیع نیروی برق خواهد بود، تصریح کرد: مدیریت و نظارت اجرایی این طرح نیز با استانداری خراسان شمالی است.
وی صرفهجویی در مصرف انرژی، کاهش هزینهها و ایجاد درآمد پایدار برای مدارس از محل فروش برق تولیدی پنلهای خورشیدی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
استاندار خراسانشمالی گفت: توسعه استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر در مدارس علاوه بر کمک به مدیریت مصرف برق، نقش مهمی در فرهنگسازی و ترویج استفاده از انرژی پاک در میان نسل آینده دارد.
در این نشست، معاون عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسانشمالی و جمعی از معاونان و کارشناسان فنی سازمان ساتبا حضور داشتند.