• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۸۳۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۵ - ۰۰:۵۳
بین الملل » غرب آسیا

رژیم صهیونیستی باز هم آتش بس در لبنان را نقض کرد

دشمن صهیونیستی با نقض آتش بس در جنوب لبنان برای سومین بار شهروندان لبنانی را که در مسیر رفتن به خانه هایشان در جاده زوطر شرقی - میفدون بودند، هدف قرار داد.

رژیم صهیونیستی باز هم آتش بس در لبنان را نقض کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب الله لبنان در بیانیه‌ای به اقدام صهیونیست‌ها در نقض آتش بس، واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده: ارتش دشمن به عمدا، شهروندان لبنانی را که در مسیر رفتن به خانه هایشان در جاده زوطر شرقی- میفدون بودند، دوباره هدف قرار داد، به این بهانه که آنها تهدیدی برای نیرو‌های اشغالگر آن هستند. 

مقاومت اسلامی لبنان افزود: این حمله خائنانه منجر به شهادت دو غیرنظامی که مستقیماً هدف قرار گرفته بودند و زخمی شدن یک نفر دیگر شد

حزب الله تاکید کرد: ما برای سومین بار تکرار می‌کنیم که آنچه دشمن انجام داده، نقض آشکار آتش‌بس است که ما تاکنون به آن پایبند بوده‌ایم و مقاومت، این تخلفات را زیر نظر دارد.

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند: توپخانه ارتش رژیم اشغالگر حومه شهرک‌های برعشیت و بیت یاحون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد ۵ عضو حزب‌الله در شهرک زوطر شرقی در جنوب لبنان و پس از نزدیک شدن به نیرو‌های اسرائیلی هدف قرار گرفتند.

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شده که نیروی هوایی این رژیم، یک عضو حزب‌الله را که به ادعای رژیم تل آویو «تهدیدی برای نیرو‌های اسرائیلی در ارتفاعات علی‌الطاهر در جنوب لبنان بود» کشته است.

حملات رژیم صهیونیستی به لبنان درحالی صورت می‌گیرد که آتش بس در لبنان، بخشی از یادداشت تفاهم امضا شده میان ایران و آمریکاست، اما رژیم صهیونیستی همچنان به نقض این آتش بس ادامه می‌دهد.

رژیم اسرائیل از دوم مارس (۱۱ اسفند ۴۰۴)، حمله گسترده‌ای را علیه لبنان آغاز کرده که علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان لبنانی، بیش از یک میلیون نفر هم آواره شده‌اند.

رژیم صهیونیستی مناطقی را در جنوب لبنان اشغال کرده است که برخی از این مناطق برای دهه‌ها و برخی دیگر از زمان جنگ قبلی بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت اشغال نیرو‌های این رژیم بود.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرده که تعداد شهدای تجاوز رژیم اسرائیل به لبنان از دوم مارس (۱۱ اسفند ۱۴۰۴) به چهار هزار و ۲۱۱ تن و تعداد زخمی‌ها به ۱۲ هزار و ۱۷۳ تن رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
چهارمحال و بختیاری جزء ۱۰ استان برتر کشور در ارزیابی آموزش متوسطه اول
همه دستگاه‌های ستاد خدمات سفر برای برگزاری مراسم تشییع امام شهید بسیج شدند
حکمت بر سه رکن عقلانیت، فضیلت و خدمت استوار است
فراخوان رویداد ملی رسانه‌ای «بدرقه آفتاب» ویژه بچه‌های مسجد منتشر شد
توقیف خودرو حامل سلاح سرد در شاهرود
افتتاح مدرسه تابستانه دانشگاه بیرجند
پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی
فرانسه مغلوب قدرت ساحلی بازان ایران شد
اهدای ۴۹۰۱ واحد خون در دهه اول محرم در آذربایجان شرقی
پرداخت مستقیم یارانه غذا از ترم آینده به دانشجویان
همکاری معاونت علمی و بیمه سلامت برای هوشمندسازی خدمات بیمه‌ای
به‌کارگیری نیرو‌های حق‌التدریس در طرح‌های حامی و تقویت مدارس
ثبتِ «سوگِ میناب» در قاب جهانی
پیشرفت احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اردبیل به ۳۷ درصد رسید
تداوم توسعه مناطق آزاد در سخت‌ترین شرایط
برداشت گیلاس از باغ‌های لاریجان آمل آغاز شد
۱۰ هزار هکتار از اراضی کرمانشاه زیر کشت آفتابگردان آجیلی می‌رود
بمباران شیمیایی سردشت، نماد حقوق بشر دروغین آمریکایی است
اصلاح شاخص کل بورس بعد از رشد ۳۶ درصدی
صدور هشدار زرد وقوع گرد و خاک محلی در خوزستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پخش زنده فوتبال کرواسی و غنا در شبکه ورزش
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت
مورینیو: اگر VAR اشتباه کرده باشد/ ایران حق داشت آن لحظه را جشن بگیرد
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات
دمای هوا در خراسان رضوی کاهش می یابد
­برنامه بازی‌های بامداد یکشنبه جام جهانی/ تکلیف صعود ایران فردا مشخص می‌شود
شهادت ۲ نفر در حمله ضد انقلاب به ایست بازرسی بانه
نشست سران قوا به میزبانی رئیس جمهور برگزار شد
فرماندهی ندسا خطاب به آمریکا: جهنم را تجربه خواهید کرد
۲۰ درصد توپ‌های جام جهانی در اردبیل تولید شد
راه یابی کیپ‌ورد به دور حذفی و حذف عربستان
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر
صعود یک پله‌ای ایران در رده بندی فیفا
با متخلفان آزمون سمپاد برخورد شود  (۶ نظر)
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد  (۳ نظر)
سقف اجاره‌بها در مشهد تعیین شد  (۲ نظر)
بیانیه جمعی از اعضای مجلس خبرگان درباره تحولات اخیر و مذاکرات  (۲ نظر)
مردم زمان طولانی را برای ماندن در تهران انتخاب نکنند  (۱ نظر)
پیام عراقچی: شهادت سیدالشهدای انقلاب را نمی‌بخشیم  (۱ نظر)
ایران از جام جهانی ۲۰۲۶ کنار رفت  (۱ نظر)
قرارگاه خاتم الانبیاء: آمریکا اسرائیل را کنترل نکند پاسخ می‌دهیم  (۱ نظر)
اعطای وام ۷۵ میلیون تومانی به ۲۲ هزار بازنشسته کشوری در فارس  (۱ نظر)
واکنش قاطع قالیباف به دروغ الزام واردات محصولات آمریکایی  (۱ نظر)
جام جهانی ۲۰۲۶، نمایش درخشان یوزهای ایرانی مقابل مصر  (۱ نظر)
مجوز‌های بی‌ضابطه صنفی، علت ترافیک تبریز  (۱ نظر)
ادامه وقفه در بخشی از خدمات بانک‌های ملی و صادرات  (۱ نظر)
ایران برای گسترش همکاری‌ها با هند آماده است  (۱ نظر)
اعتراف دوباره مارک روته به حمایت ناتو از تجاوز آمریکا به ایران  (۱ نظر)