اجرای عدالت، رسالت اصلی دستگاه قضا و مایه استواری جامعه است
معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: این هفته به مناسبت شهادت مظلومانه شهید آیتالله دکتر بهشتی و یاران وفادارش، به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است و فرصت مغتنمی برای تبیین جایگاه مهم و اثرگذار دستگاه قضایی در تحقق عدالت است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای مرکز کرمان معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان در سخنرانی پیش از مراسم دعای ندبه با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: این هفته به مناسبت شهادت مظلومانه شهید آیتالله دکتر بهشتی و یاران وفادارش، به نام هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است و فرصت مغتنمی برای تبیین جایگاه مهم و اثرگذار دستگاه قضایی در تحقق عدالت و صیانت از حقوق مردم به شمار میرود.
حجتالاسلام والمسلمین محمدامیر ابراهیمی افزود: قوه قضاییه یکی از سه رکن اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت خطیر اجرای عدالت در جامعه را بر عهده دارد و همه تلاش کارکنان، قضات و مسئولان این دستگاه بر آن است که عدالت به معنای واقعی در جامعه جاری و ساری شود.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری با اشاره به جایگاه عدالت در آموزههای دینی، تصریح کرد: امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) عدالت را محور و مبنای همه امور میدانستند و فرمودهاند که جامعه با عدالت، استوار، برومند و پایدار میشود. حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ادامه داد: بیتردید، هر جا عدالت به درستی اجرا شود، اعتماد عمومی نیز تقویت خواهد شد و مردم آثار آن را در زندگی خود لمس خواهند کرد.
این مقام قضایی ادامه داد: اجرای عدالت سابقهای روشن در سیره پیامبر اکرم (ص) دارد، آن حضرت در اجرای احکام الهی و رعایت حق و انصاف، تحت تأثیر سفارشها و ملاحظات افراد قرار نمیگرفتند و همین مسئله، الگویی ماندگار برای همه مسئولان نظام اسلامی، بهویژه خدمتگزاران عرصه قضاوت است.
معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: بنای قوه قضاییه بر اجرای عدالت است و امید میرود خداوند متعال توفیق دهد تا قضات شجاع، مؤمن و خدوم کشور بتوانند بیش از پیش زمینههای تحقق عدالت را فراهم کنند تا مردم عزیز، شیرینی و آثار واقعی اجرای عدالت را در جامعه به خوبی احساس کنند.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی با اشاره به سیره حکومت علوی گفت: در دوران امیرالمؤمنین علی (ع) نیز اجرای عدالت در رأس همه امور قرار داشت و آن امام همام همه وجود و جان خود را در مسیر اقامه حق و عدالت فدا کرد و این نشان میدهد که عدالت، نهتنها یک مسئولیت اداری، بلکه یک رسالت الهی و انسانی است.
معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان بیان کرد:اجرای عدالت افتخار بزرگی است که خداوند آن را به دست انسانهای وارسته، متعهد و ارزشمند میسپارد؛ شهید آیتالله دکتر بهشتی نیز نمونهای روشن از قانونمداری، تعهد و پایبندی به اصول عدالت بود و امروز نیز قضات و کارکنان شریف دستگاه قضا همان مسیر نورانی را دنبال میکنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهدویت اشاره کرد و گفت: اعتقاد به منجی، موضوعی است که در همه ادیان الهی و بسیاری از مذاهب مورد توجه و پذیرش قرار گرفته است و در فرهنگ ناب اسلامی نیز باور به ظهور حضرت ولیعصر (عج)، امیدبخش دلهای مؤمنان و نویدبخش استقرار عدالت جهانی است.
معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان افزود: یکی از فلسفههای غیبت حضرت حجت (عج)، حفظ جان مبارک آن حضرت عنوان شده است و بیتردید ایشان برای فرج و گشایش در امور جهان و برقراری عدالت حقیقی، لحظهشماری میکنند. از این رو، همه ما وظیفه داریم خود را برای سربازی آن حضرت آماده کنیم و این آمادگی تنها در شعار خلاصه نمیشود، بلکه نیازمند تقویت ایمان، عمل صالح، پایبندی به حق و خدمت صادقانه به مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در پایان تأکید کرد: ظهور حضرت مهدی (عج) تجلی کامل عدالت در جهان خواهد بود و کسانی میتوانند در زمره یاران واقعی آن حضرت قرار گیرند که از امروز در مسیر خدمت خالصانه به مردم گام بردارند و امید است همه ما با تمسک به معارف اهلبیت (ع) و تلاش برای تحقق عدالت در جامعه، زمینهساز ظهور آن منجی بزرگ باشیم.