پخش زنده
امروز: -
دومین نشست ستاد ویژه اعزام به مراسم وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب در شهرستان مهریز برگزار شد و بر اعزام ۳۰۰ نفر از مردم این شهرستان به مراسم مرکزی تهران، برگزاری آیینهای محوری در مهریز و آمادهسازی زیرساختهای لازم برای خدماترسانی به زائران عبوری تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دومین نشست ستاد ویژه اعزام به مراسم وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مدیران دستگاههای اجرایی و اعضای ستاد در شهرستان مهریز برگزار شد.
سرهنگ دشتآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز و دبیر ستاد، با اشاره به مصوبات این نشست گفت: بر اساس برنامهریزی ها، ۳۰۰ نفر از مردم ولایتمدار شهرستان مهریز برای حضور در مراسم مرکزی تشییع در تهران اعزام خواهند شد.
وی افزود: تمامی دستگاههای اجرایی، هیئتهای مذهبی، موکبها، خیران و مجموعههای مردمی برای اجرای هرچه باشکوهتر این برنامه اعلام آمادگی کردهاند و این اعزام با هماهنگی کامل و مشارکت مردمی صورت میگیرد.
دبیر ستاد همچنین از برگزاری برنامههای فرهنگی همزمان با آیینهای وداع، تشییع و تدفین در سطح شهرستان خبر داد و اظهار داشت: مراسم محوری مهریز با حضور سخنران و مداحان کشوری برگزار میشود.
در ادامه این نشست، حجتالاسلام محیالدینی امام جمعه مهریز، ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام سجاد (ع)، بر ضرورت میزبانی شایسته از زائران عبوری تأکید کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن مهریز در مسیر تردد زائران استانهای جنوبی، راهاندازی موکبهای پذیرایی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، مجتمع ستارگان و دیگر نقاط مناسب مسیر ضروری است.
وی همچنین بر آمادگی مساجد، مدارس، حسینیهها و سایر اماکن برای اسکان اضطراری زائران، تأمین سوخت مورد نیاز خودروها، باز بودن مساجد بینراهی و اجرای فضاسازی و تبلیغات فرهنگی در محور جاده سنتو و ورودیهای شهرستان تأکید کرد.
امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: همه دستگاهها باید با بهرهگیری از تمام ظرفیتها در این رویداد ملی مشارکت کنند تا مهریز به عنوان شهرستانی شهیدپرور، ولایتمدار و دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی، میزبانی درخور شأن زائران و شرکتکنندگان در مراسم تشییع را به نمایش بگذارد.